četrtek, 25. marec 2010

JAVNA RAZPRAVA O POKOJNINSKI REFORMI

VAŠ SINDIKAT POTREBUJE VAŠO AKTIVNO PODPORO V POGAJANJIH ZA PRAVIČNO REFORMO!


Obveščamo vas, da je Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve 24. marca 2010 na svoji spletni strani

(http://www.mddsz.gov.si/si/zakonodaja_in_dokumenti/predpisi_v_pripravi/ ) objavilo predlog zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (s kratico ZPIZ-2) in povzetek njegovih ključnih rešitev. Opremljena sta z informacijo, da ministrstvo do 24. aprila 2010 na predlog zakona zbira pripombe na E-naslovu gp.mddsz@gov.si . Kakšno reformo nam ponuja minister za delo Ivan Svetlik, si lahko vsak sam ogleda na omenjeni spletni strani. Kratek povzetek pa je v razpredelnici na koncu te novice!

Gre za predlog prvega od dveh reformnih pokojninskih zakonov, ki ju je ministrstvo napovedalo 25. septembra 2009 v obliki dokumenta z naslovom »Modernizacija pokojninskega sistema v Republiki Sloveniji – varna starost za vse generacije«. Na množičnih delavskih demonstracijah, ki so jih pod geslom »Za dostojne plače in varno starost« 28. novembra 2009 na ljubljanskem Prešernovem trgu organizirale ZSSS in druge reprezentativne sindikalne centrale, so bile z aklamacijo sprejete zahteve po umiku predloga za podaljševanje upokojitvene starosti na 65 let, dostojnih pokojninah in da mora biti za polno pokojnino dovolj 40 let dela za moške in 38 let za ženske. Demonstranti pa so seveda terjali tudi minimalno plačo v višini 600 € in dvig vseh ostalih plač, saj le dostojne plače omogočajo dostojne pokojnine.

Predsedstvo ZSSS je na svoji 9. seji 12. oktobra 2009 oblikovalo stališča k izhodiščem za modernizacijo pokojninskega sistema in izvršna sekretarja Lučko Böhm in Andreja Zorka imenovalo v delovno skupino Ekonomsko-socialnega sveta (ESS) za dograjevanje pokojninske reforme. Delovna skupina ESS se je od 9. novembra 2009 do 11. marca 2010 sestala enajstkrat. Lučka Böhm in Andrej Zorko izjavljava, da sva kot predstavnika ZSSS na pogajanjih delovne skupine ESS dosledno zastopala stališča predsedstva ZSSS in zahteve, ki so jih na vlado naslovili udeleženci delavskih protestnih demonstracij 28. novembra 2010.

Pogajanja so na zahtevo vladne strani potekala o vsebinskih sklopih reforme. Vladnim pogajalcem sva predstavnika ZSSS predlagala vrsto rešitev za do delavca pravično pokojninsko reformo. Ker ni bilo jasno, ali in kako bodo vgrajene v predlog zakona, smo terjali, da se pogajanja ne smejo končati brez pogajanj o konkretnem zakonskem tekstu. Predstavnika ZSSS sva tudi zahtevala, da se pogajanja, enako kot pri reformi iz leta 1999, končajo s podpisom dogovora o pokojninski reformi. To se ni zgodilo. Namesto, da bi delovna skupina ESS končala svoje delo, je minister za delo, družino in socialne zadeve dr. Ivan Svetlik enostransko 24. marca 2010 sklenil predlog zakona, ki ga delovna skupina ESS nikoli ni videla, poslati v javno razpravo. Predlog zakona ne upošteva zahtev z demonstracij 28. novembra 2009! Pogajalca ZSSS sva pisno protestirala, ker minister ne spoštuje dogovorjeno na pogajanjih. Odgovora ni bilo.

Minister Ivan Svetlik ne upošteva načel socialnega dialoga, ki ga razume zgolj kot seznanjanje socialnih partnerjev s svojimi odločitvami in ne kot partnersko iskanje kompromisnih rešitev. Namesto socialnega dialoga se uporablja metoda postavljanja pred izvršeno dejstvo. V ZSSS ocenjujemo, da doživljamo najnižje standarde socialnega dialoga po osamosvojitvi Slovenije. V ZSSS bomo svoja stališča in strategijo ukrepanja do predloga prvega reformnega zakona (gre za reformo v obdobju od 2011 do 2015) oblikovali na posvetu, 29. marca 2010, in na seji predsedstva ZSSS, 30. marca 2010.

PRIČAKUJTE NADALJNJE UKREPANJE PREDSEDSTVA ZSSS! RAZPRAVA O POKOJNINSKI REFORMI SE ŠELE ZAČENJA. ZDAJ JE ČAS, DA Z DEJANJI PODPRETE SINDIKAT, KI SE POGAJA ZA VAŠE PRAVICE! PRIDRUŽITE SE SINDIKALNIM PROTESTNIM AKCIJAM! Za začetek ministru na E-naslov gp.mddsz@gov.si   pošljite pisno podporo sindikalnim stališčem do reforme.

KDOR ŠE NI ČLAN SINDIKATA, SEDAJ JE ČAS, DA SE VANJ VČLANITE!

Obrazec pristopne izjave v vaš sindikat dejavnosti je na:

http://www.zsss.si/images/stories/PDF/Pristopna%20izjava%20v2.pdf





Če ste naš član in želite prejemati naše E-novice ZSSS, pa vašega e-naslova še nimamo, nam na naslov evidenca@sindikat-zsss.si  sporočite vaše ime, priimek, elektronski naslov in številko vaše članske izkaznice.

SPREMEMBE ZAKONODAJE

Zveza svobodnih sindikatov Slovenije je 19. 3. 2010 na Ekonomsko-socialni svet in na Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve posredovala stališča glede predloga sprememb Zakona o delovnih razmerjih (v nadaljevanju: ZDR) in predloga Zakona o urejanju trga dela (v nadaljevanju: ZUTD), ki bi naj nadomestila sedaj veljavni Zakon o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti. Temeljno stališče ZSSS je, da čas finančne in gospodarske krize, ki se odraža v vedno večji socialni in ekonomski stiski prebivalcev Republike Slovenije in ki že ima vse elemente socialne krize, ni čas, ki bi bil primeren za uveljavljanje sprememb, katerih posledica je slabšanje socialnega in ekonomskega položaja delavk in delavcev, brezposelnih in drugih ranljivih skupin prebivalstva. Predlagana sprememba ZDR in predlog ZUTD pa nedvomno poslabšujeta socialni položaj. Besedilo obeh aktov je Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve oblikovalo samo, brez sodelovanja socialnih partnerjev. Spremembe in usmeritve na področju urejanja delovnih razmerij in trga dela pa je socialnim partnerjem sporočilo najprej preko tiskovne konference. Takšno ravnanje in pojmovanje socialnega dialoga je za nas popolnoma nesprejemljivo in odraža zavestno ignoriranje pomembnih dosežkov socialnega dialoga in navsezadnje tudi sindikata kot enakopravnega socialnega partnerja.

Podan predlog sprememb in dopolnitev ZDR, s katerimi se skrajšujejo odpovedni roki in znižujejo odpravnine, ne temelji na strokovni presoji in utemeljenosti tovrstnega predloga, ampak gre za predlog izključno interesne narave, ki je rezultat »obljub« predsednika vlade delodajalskim organizacijam. Dejstvo je, da znižanje odpravnin in skrajševanje odpovednih rokov ne ustvarja novih delovnih mest in ne povečuje zaposlovanja. V ZSSS tako odločno nasprotujemo kakršnimkoli spremembam ZDR, ki bi poslabševala ekonomski in socialni status delavk in delavcev. Predlog za zniževanje višine odpravnin je namreč oblikovan tako, da pomeni ukinitev progresivnosti odpravnin glede na delovno dobo, pri čemer se izguba delavca z dolžino delovne dobe le še stopnjuje. Opozarjamo tudi, da odpravnina, kot institut, ne predstavlja zgolj in izključno le strošek za delodajalca, ampak v praksi pomeni tudi sredstvo za preprečevanja odprte brezposelnosti. Predlaganemu skrajševanju odpovednih rokov prav tako nasprotujemo, saj predlagatelj hkrati ni ponudil podaljševanja obdobja prejemanja denarnega nadomestila za čas brezposelnosti. Iz podatkov Zavoda RS za zaposlovanje je namreč moč ugotoviti, da je med dolgotrajno brezposelnimi (več kot eno leto) kar 65,5 % oseb starih 40 let in več. In ravno tej skupini delavk in delavcev bi se odpovedni roki tudi najbolj skrajšali, kar je absolutno nesprejemljivo.

V zvezi s predlogom Zakona o urejanju trga dela pozdravljamo pozitivne spremembe na področju instituta denarnih nadomestil, ki gredo v smeri večje dostopnosti in zvišanja osnovnega zneska denarnega nadomestila za čas brezposelnosti. Tudi nekateri predlagani ukrepi aktivne politike zaposlovanja so po našem prepričanju korak v pravo smer (npr. nadomeščanje na delovnem mestu, delitev delovnega mesta), čeprav je uvedba teh institutov zgolj opisna in bi jo bilo potrebno podrobneje urediti. Vendar pa v ZSSS ugotavljamo, da predlagane pozitivne spremembe na področju urejanja denarnih nadomestil in aktivne politike zaposlovanja ne odtehtajo predlaganih negativnih sprememb iz naslova odpravnin in odpovednih rokov, ki so predlagane v spremembah in dopolnitvah ZDR. Na splošno lahko ugotovimo, da model varne prožnosti, predlagan s strani Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, preprosto ni socialno in ekonomsko vzdržen za delavke in delavce v Sloveniji. Več si lahko preberete na naslovu:

http://www.zsss.si/images/stories/PDF%20aktualno/Stalisca_ZSSS_do_predlaganih_sprememb_zakonov_ZDR_ZUTD.pdf

torek, 23. marec 2010

PROTI SOCIALNEMU DUMPINGU

Predlogi Zveze svobodnih sindikatov Slovenije v boju zoper socialni dumping


Evropski parlament je 26. marca 2009 sprejel Resolucijo o družbeni odgovornosti podizvajalskih podjetij v proizvodni verigi (2008/2249 (INI)), iz katere med drugim jasno in nedvoumno izhaja, da podizvajalce pogosto izkoriščajo enega proti drugemu, kar ima za posledico, da so delavci, tako naročnikov v javnih razpisih kot podizvajalcev, pod pritiskom glede delovnih pogojev. Pogoji, v katerih se delo opravlja, namreč v veliki meri vplivajo na ceno posamezne storitve, s katero se konkurira na razpisih. Nadalje je iz Resolucije moč razbrati, da podizvajalstvo, kljub številnim pozitivnim vidikom in omogočanju rasti proizvodnih zmogljivosti, ustvarja tudi gospodarsko in socialno neravnovesje med delavci in pospešuje slabšanje delovnih razmer.



Podizvajalstvo se lahko izvaja prek agencij za pogodbeno zaposlovanje in podjetij, ki izključno posredujejo delovno silo za določen čas in občasno delujejo kot tako imenovani "poštni nabiralniki". Pogosto pa se za ta namen dodeli le eno naročilo oziroma se delavci najamejo samo za ta namen. Takšne prakse poudarjajo hitro spremenljivo naravo gradbene industrije in drugih sektorjev, v katerih so zaposlitvena razmerja pogosto izredno negotova. Nesporno se delovna razmerja v gradbenem sektorju na novo opredeljujejo, hkrati pa se zmanjšuje neposredna družbena odgovornost glavnega izvajalca, saj se delo oddaja podizvajalcem in agencijam za zaposlovanje na način, da je zagotavljanje poceni in pogosto nekvalificirane delovne sile sestavni del podizvajalstva na nižjih ravneh. V čezmejnem kontekstu se težave, povezane z negotovim delovnim mestom, pokažejo, ko so delavci na primer napoteni na delo v tretjo državo članico.



Iz podanih dejstev je torej jasno, da imajo podizvajalske verige konkretne negativne učinke, ki jih predvsem čutijo njihovi najšibkejši členi – t. j. delavci. Vendar pa je na tem mestu potrebno omeniti tudi sistemski zakonodajni okvir, ki lahko odločujoče pripomore k zaviranju ali pa k pospeševanju izkoriščanja delavcev v podizvajalski verigi.



Praksa v Sloveniji kaže na izrazito slabo stanje na tem področju po celotni vertikali podizvajalske verige. Tako (pod)izvajalska podjetja brez razlogov zavlačujejo s plačilom svojih obveznosti do naslednjih podizvajalcev, precej podizvajalcev v imenu »stroškovne učinkovitosti« redno zlorablja delovno zakonodajo, (npr. preko neplačevanja socialnih prispevkov). Delavci, vpeti v to verigo, ne dobijo ustreznega plačila, hkrati pa so pod stalnim pritiskom določenih rokov, kar ima za posledico ogromno število (neplačanih) nadur, seveda ob praviloma slabih delovnih pogojih. Vse to pomeni, da proces podizvajalskih verig v bistvu temelji na socialnem dumpingu, katerega pa, na žalost, v tem trenutku podpira tudi država z nekaterimi določili, ki prisilno priklenejo delavce v ta delovni proces. Takšna slika delovnega procesa pa je zagotovo zelo daleč od realizacije koncepta družbene odgovornosti podjetij.

Iz vseh teh razlogov Zveza svobodnih sindikatov Slovenije podaja predloge, ki pomenijo korak k zmanjševanju socialnega dumpinga in postavitvi vseh delavcev v Sloveniji v enakopraven položaj. Ti predlogi so:



1. Zakonski okvir urejanja pogodb o naročanju dela (storitev) oblikovati tako, da se v pogodbe o naročilu dela, tako med naročnikom in glavnim izvajalcem, kot v pogodbe, ki sledijo s podizvajalci, obvezno vnese klavzula o solidarni odgovornosti za terjatve delavcev, ki so nastale zaradi opravljanja naročenega dela.



2. Nemudoma naj se vzpostavi sistem licenciranja (pod)izvajalskih podjetij, v katerega se naj vključi tudi reprezentativni sindikat dejavnosti, s potrdilom, da je spoštovana kolektivna pogodba dejavnosti, ki veže delodajalca. V primeru, da pa delodajalec ni vezan s kolektivno pogodbo dejavnosti, pa mora v postopku licenciranja Inšpektorat RS za delo izdati potrdilo o spoštovanju delovnopravne zakonodaje s strani delodajalca. Licenca bi bila obvezna sestavina kandidiranja na vseh (javnih) naročilih. Vsa izvajalska in podizvajalska podjetja so obvezana oddati popolno licenco pred pričetkom vsakršnih del. V primeru, da se licence ne odda, je podjetje izključeno iz vseh (javnih) naročil.



3. Zakon o jamstvenem in preživninskem skladu naj se podvrže spremembam. V času vedno večje socialne krize se delavke in delavci vse bolj soočajo z neplačanimi mesečnimi obveznostmi, nezmožnostjo odplačevanja kreditov, nakupov osnovnih življenjskih potrebščin, ipd. Večja socialna kriza pa ima za posledico tudi vse večjo socialno izključenost. Iz tega razloga je potrebno sprejeti takšno zakonsko rešitev, ki bo omogočala vsaj minimalno materialno in socialno varnost zaposlenih delavcev tudi v primeru, ko le-ti brez svoje krivde ne bodo prejeli plače več kot mesec dni. Najbolje bi bilo tovrstni institut urediti v Zakonu o jamstvenem in preživninskem skladu, in sicer na podoben način kot se določbe tega zakona uporabljajo za delavke in delavce, ki so delo izgubile v posledici stečajnega postopka.



4. Nemudoma naj se pristopi k spremembam določil Zakona o zaposlovanju in delu tujcev, in sicer v delu, ki se nanaša na pogoje za pridobitev osebnega delovnega dovoljenja. V tem trenutku je namreč pogoj za pridobitev le-tega dveletna neprekinjena zaposlitev pri istem delodajalcu, kar pa dejansko pomeni priklenitev delavca na istega delodajalca za obdobje dveh let, kar je seveda »idealno« okolje za izkoriščanje delavca. Tako se naj delavcu migrantu že v času prvih dveh let omogoči mobilnost s tem, da se izniči pogoj tako neprekinjenosti dela kot dela pri istem delodajalcu.



5. Nemudoma naj se pristopi k spremembam socialnih sporazumov Slovenije z Bosno in Hercegovino ter Makedonijo, tako da bodo omogočili dostop do denarnih nadomestil delavcem migrantom z začasnim bivališčem v Sloveniji. Dotična sporazuma namreč onemogočata dostop do denarnih nadomestil za delavce iz teh držav v primeru, da le-ti ostanejo brez zaposlitve – četudi so do njega po obstoječi zakonodaji, tehnično - teoretično, upravičeni. Pogoj za pridobitev denarnega nadomestila v času brezposelnosti za državljane teh držav je namreč stalno bivanje, česar pa ogromna večina delavcev nima. To pa ima za posledico izbris socialne mreže delavcev migrantov v času brezposelnosti.

Pri tem pa moramo upoštevati, da je delavec migrant ves čas dela v Sloveniji tudi plačnik socialnih prispevkov, med drugim tudi prispevkov za zaposlovanje - od česar pa na koncu nima pravzaprav nič. Tako se na tem mestu postavlja vprašanje zagotavljanja enakopravnosti.



6. V povezavi z zgoraj navedenim se nemudoma spremenijo določila osnutka Sporazuma z BiH o zaposlovanju državljanov BiH v Sloveniji, ki govorijo o tem, da se delavcu migrantu po preteku delovnega dovoljenja za tri leta sicer omogoči vrnitev v državo zaposlitve, vendar šele po najmanj šestmesečni prekinitvi zakonitega prebivanja v državi zaposlitve. Ta šestmesečna prekinitev konkretno pomeni, da delavci migranti v takšnem sistemu »krožnih migracij« vsaj 6,5 let ne izpolnijo pogojev za pridobitev slovenskega državljanstva po Zakonu o tujcih (41. člen Zakona o tujcih, UL RS, št. 61/2009), zato jo je v najmanjši meri potrebno znižati (npr. na tri mesece).



7. Nemudoma naj se sprejme Uredba o določitvi minimalnih bivalnih in higienskih standardov za tujce na delu v Sloveniji. Zveza svobodnih sindikatov Slovenije že nekaj časa intenzivno opozarja na zelo slabe bivalne razmere delavcev migrantov v samskih domovih in v bivališčih, ki jih priskrbi delodajalec (ali pa so celo njegova last). Cene bivanja v samskih domovih so recimo izjemno visoke, tudi okoli 150 evrov mesečno, čeprav je s tem praviloma zagotovljena le postelja v sobi, ki si jo deli še s tremi, štirimi ali več osebami, in skupna kopalnica. Tako pride do absurdne situacije, ko stane mesečni najem sobe v izmeri 15 m2, v kateri so štiri postelje, 600 evrov. S tem pa je razmik med kvaliteto bivanja in ceno zanj nenormalno visok. Zveza svobodnih sindikatov Slovenije je prav zaradi takšnih anomalij bila pobudnica sprejetja pravno regulativnega okvirja, ki bo zagotavljal ustrezne bivalne pogoje za delavce migrante. Na MDDSZ se je zato vzpostavila posebna delovna skupina, ki je predlog Uredbe o bivalnih pogojih končala v juliju 2009, vendar pa predlog še vedno ni stopil naprej od tega, zato je v tem trenutku to področje še vedno popolnoma deregulirano in prepuščeno lastnikom teh prostorov, kar z drugimi besedami pomeni, da se kvaliteta bivalnih prostorov ni prav nič spremenila.



8. Ustanovijo se naj tim. »svetovalni odbori«, in sicer tako na nacionalni kot tudi na lokalni ravni (npr. po sedežih območnih služb inšpektorata za delovna razmerja), ki so sestavljeni iz predstavnikov socialnih partnerjev, ki bi razpravljali o ciljih in programu dela inšpektorata za delo (npr. o rednih in izrednih akcijah inšpektorata), o načinu opravljanja posamičnih akcij (npr. o načinu sodelovanja z drugimi inšpekcijskimi službami). Njihova naloga bi bila tudi opozarjanje na določene nepravilnosti in posledično temu usmerjanje dela inšpektorata (npr. pri preprečevanju nezakonitega sklepanja pogodb za določen čas, neizplačanih plač, pri uveljavljanju načela enakega obravnavanja, nediskriminacije, zaposlovanja invalidov, ipd.). Na podlagi takšnih ugotovitev bi se lažje oblikovali ukrepi, ki bi v prihodnje preprečevali oziroma prispevali k zmanjšanju kršitev pravic delavk in delavcev.



9. Vzpostavi se naj sistem kvot za uporabo agencijskega dela. Tovrstni sistem je potreben z namenom preprečevanja socialnega dumpinga na podjetniški ravni, prav tako pa se naj vzpostavi sistem, ki bo preprečeval veriženje pogodb o zaposlitvi za določen čas, ki so »stalnica« pri tim. agencijskih delavcih.





V Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije pričakujemo, da bodo pristojne institucije takoj pristopile k pripravi in implementaciji teh predlogov, saj trdno verjamemo, da je daleč najbolj učinkovit način v boju zoper socialni dumping izenačitev delavskih, socialnih in ekonomskih pravic vseh delavcev.



Mag. Dušan Semolič,

predsednik ZSSS

sreda, 10. marec 2010

Zakon o minimalni plači - dohodnina - pojasnila

Vlada je s sprejemom nove dohodninske zakonodaje spremenila prage za dodatne olajšave (jih je dvignila, zaradi česar pridobi več ljudi, glede na prejšnjo lestvico!!!!).


Meje so zamaknjene, vendar pa se ohranja dejstvo, da tisti z mesečnim dohodkom 851€ bruto relativno izgubijo zaradi večjega plačila davka, kar prikazujem v naslednji tabeli. Dejstvo je tudi, da so te meje vedno obstajale!!!

Ponovno je upoštevana predpostavka, da je oseba sama in nima dodatnih osebnih olajšav (otrok, etc.)

Kot rečeno se neto plača izračuna na sledeč način:

Bruto plača – prispevki za soc. varnost – davčne olajšave (splošna + dodatna) = DAVČNA OSNOVA

DAVČNA OSNOVA *stopnja davka = PLAČILO DAVKA



NETO PLAČA = Bruto plača – prispevki za socialno varnost – plačilo davka



Torej, ker je meja za dodatno olajšavo pri 850€ bruto, so vsi zaposleni do te meje (vključno z njo) upravičeni do dodatne olajšave v višini 251,65€, kar pomeni, da imajo skupaj s splošno olajšavo 510 € olajšav. Vsi, ki imajo višji dohodek od 850 € bruto vse tja do 983,33 € bruto pa so upravičeni do dodatne olajšave v nižjem znesku in sicer višini 87,29 €; njihova skupna olajšava tako znaša 345,64€. Zaradi tega tisti, ki so malenkost nad 850 € dejansko izgubijo pri neto izplačilu, saj plačajo več davka.



Zaradi vprašanj s katerimi se soočamo na terenu vam dajemo nekaj pojasnil v zvezi s spremenjenim zakonom o dohodnini….


V UL RS 13/2010 objavljena nova lestvica za odmero dohodnine in olajšave za leto 2010, ki določa, da je višina skupne splošne olajšave odvisna od skupnega dohodka v letu 2010:




Vir: http://www.durs.gov.si/si/davki_predpisi_in_pojasnila/dohodnina_pojasnila/stopnje_dohodnine_za_leto_2010/lestvica_za_odmero_dohodnine_in_olajsave_za_leto_2010/

Sedaj pa ključno vprašanje!!

Olajšava 510 € oziroma 258,35 + 251,65 € pripada zaposlenemu, ki ima na mesečni ravni do 850 € dohodka; vendar pa ob predpostavki, da ima oseba samo dohodek iz zaposlitve!!!!

Ob dodatnem upoštevanju regresa, 13 plače, katastrskega dohodka, morda tudi avtorske pogodbe, oddajanja nepremičnin, obresti etc… pa lahko pomeni, da bo oseba presegla znesek 10.200 € na letni ravni, kar pomeni, da bo morala v primeru preveč obračunane olajšave le-to povrniti ob koncu leta!!!

Zato je nujno, da si vsak posameznik zase izračuna vse svoje dohodke na letni ravni in ugotovi ali bo njegov dohodek presegel 10.200 € in v tem primeru tudi podpiše izjavo, da naj se mu pri obračunu neto plače ne obračuna dodatna olašava!!! Če tega ta oseba ne bo storila bo namreč morala vrniti preveč obračunane olajšave.

Primer:

- lahko ima oseba zelo nizke dohodke, pa prejeme velik katastrski dohodek in zaradi tega preseže 10.200 na letni ravni, zaradi česar ne bo upravičena do dodatne olajšave!!!

- Minimalna plača: 734,15 *12 mesecev =8.809,8 + regres 734,15 € = 9.543,95 € + 13 plača 500 € = 10.043,95 € - v tem primeru naj oseba uveljavlja dodatno olajšavo, saj ne bi imelo smisla financirati države celo leto.


Prav tako naj vsak posameznik preveri kateremu od zakoncev se bolj splača prijaviti otroka!!!