sreda, 18. september 2013

ZSSS KOMENTIRA: SRAMOTNO: DELAVCEM SOCIALNO POMOČ, KAPITALU SOCIALNO KAPICO


VEČ KOT JE REVNIH  IN SOCIALNO IZKLJUČENIH …

V ponedeljek je Statistični urad RS objavil začasne podatke o kazalnikih dohodka in revščine za leto 2012. Podatki nam med drugim povedo naslednje:

V Sloveniji je živelo pod pragom tveganja revščine 13,5 % ali približno 271.000 oseb. Razpoložljiv neto dohodek, ki so živele pod pragom revščine, je bil nižji od 606 evrov na mesec.

19,6 odstotka oseb v Sloveniji je bilo v letu 2012 revnih ali socialno izključenih, kar pomeni, da je v letu 2012 pod pragom revščine ali v socialni izključenosti živelo 392.000 oseb. Leta 2009 je bilo takšnih oseb 339.000, oziroma 53.000 oseb manj.

Po istih informacijah se je stopnja tveganja revščine v delovno intenzivnih gospodinjstvih, tj. v takih, v katerih so bili vsi odrasli člani delovno aktivni in pri delovno aktivnih osebah glede na leto prej nekoliko zvišala.

 

Po informacijah STA se na Slovensko karitas s prošnjo za hrano, plačilo položnic in drugo pomoč mesečno obrne preko 5000 gospodinjstev. Ocenjujejo, da je letos 20 odstotkov več prošenj po finančni pomoči kot lani. Podobno ocenjujejo v Rdečem križu, kjer prejmejo največ prošenj za hrano. Lani sta organizaciji s hrano pomagali prek 270.000 socialno ogroženim ljudem.

 

Podatki ZPIZ kažejo, da je bilo v letu 2011 za izplačila varstvenih dodatkov namenjenih v povprečju 4.565.176,90 eurov na mesec. V letu 2012 pa je za izplačila varstvenih dodatkov na mesec bilo  v povprečju namenjenih le 1.623.514,17 eurov.

Ob koncu leta 2011 je varstveni dodatek k pokojnini prejemalo 46.752 oseb. V letu 2012 pa je bilo na osnovi odločb CSD na mesec povprečno 13.016 prejemnikov varstvenega dodatka. Če primerjamo podatka o številu prejemnikov varstvenega dodatka decembra 2011 (46.752) in decembra 2012 (10.386), lahko ugotovimo, da se je število prejemnikov zmanjšalo za dobre tri četrtine.

 

… BOLJ SE NAPADA SOCIALNO DRŽAVO


V tem dokumentu bi se naj zasledoval »cilj vzpostavitve boljšega poslovnega okolja in dvig konkurenčnosti slovenskega gospodarstva«

In kakšne ukrepe lahko med drugim najdemo v tem dokumentu, ki med drugim predstavlja tudi podlago Vladi RS in resornim ministrstvom za pripravo politik, strategij in programov za prihodnje finančno obdobje 2014-2020?

Št. 92: Nujno ponovno odprtje reforme dela

Št. 161: Čiščenje košarice pravic zdravstvenega zavarovanja

Št. 163: Omejitev socialnih prispevkov navzgor, uvedba socialne kapice pri izplačilu 36.000 EUR bruto zaslužka letno

 

Tukaj pa so še podcilji:

Ukinitev instituta "minulega dela" oziroma njegova preobrazba v "dodatek za stalnost"

Druga faza reforme dela

Povečevanje fleksibilnosti delovne sile

Analiza števila zaposlenih v javnem sektorju in njihova racionalizacija

 

Tako je – v času, ko narašča število revnih in socialno izključenih je je vladni mizi gradivo, ki išče rešitev za izhod iz krize v ponovnem odpiranju reforme trga dela (vsi vemo, v interesu koga); »čiščenju« košarice pravic zdravstvenega zavarovanja (vsi vemo, kaj to pomeni) in socialni kapici (v času, ko je zdravstvena blagajna nelikvidna že tretje leto zapored!) da ne govorimo o predlogu za ukinitev dodatka na minulo delo. Če uporabimo eno samo besedo – sramotno!

 

Goran Lukič

Izvršni sekretar ZSSS za politike zaposlovanja, migracije in odnose z javnostmi

1 komentar:

  1. Pozdravljeni, registriran sem posojilodajalec zasebnega denarja. Ljudem, podjetjem, ki morajo posodobiti svoje finančne razmere po vsem svetu, dajemo posojila z zelo nizko letno obrestno mero v višini le 3% v enem letu do 30 let trajanja povračilo katerega koli dela sveta. Dajemo posojila od 5.000 do 5.000.000. Naša posojila so dobro zavarovana za največjo varnost je naša prioriteta. Zainteresirani naj nas kontaktirajo po e-pošti. Nato nas kontaktirajte danes po e-pošti na: pierredubreuil35@gmail.com

    OdgovoriIzbriši