Ljubljana, 11. 9. 2013
Mag.
Alenka Bratušek, predsednica Vlade RS
Poslanke
in poslanci Državnega zbora RS
KAJ PA DOKAPITALIZACIJA ZDRAVJA?!
Vlada
RS in Banka Slovenije sta v petek, 6. septembra z dvema ukrepoma začeli
izvajati ukrepe na podlagi Zakona o ukrepih RS za krepitev stabilnosti bank
(ZUKSB). S prvim ukrepom je
Republika Slovenija izdala poroštvo za zagotavljanje likvidnosti in
solventnosti dveh bank in sicer Factor banke d.d. in Probanke d.d. Z drugim ukrepom pa je Banka začela
postopek nadzorovanega prenehanja poslovanja Factor banke in Probanke ker sta to banki, ki dolgoročno nista
sposobni preživeti na trgu (Vlada RS, 6. 9. 2013).
V
istem sporočilu za javnost Vlade RS je tudi zapisano, da je Republika Slovenija
izdala poroštvo v višini 490 milijonov evrov za Probanko in 540 milijonov evrov
za Factor banko. Skupaj torej nekaj več kot milijardo evrov poroštev. Obe banki sta sicer zasebni.
Vse
to se je dogajalo prav na isti dan kot nadaljevanje razprave o zaostrovanju razmer
pri uveljavljanju pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja na ekonomsko
socialnem svetu (ESS), kjer je bil ponovno izpostavljen zelo resen finančni
položaj zdravstvenega sistema v Sloveniji. Glede na podatke Zavoda za
zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) je skupen prenos zapadlih obveznosti
ZZZS v leto 2014 namreč že okoli 84
milijonov evrov (ZZZS, 13. 8. 2013).
Država
je v letu 2009 povečala državna poroštva za 2,2 milijarde evrov, od česar je šlo
za državna poroštva bankam dve milijardi
evrov (Kovač, 2009).
Evropska
komisija je 2. julija 2012 začasno odobrila dokapitalizacijo NLB Skupine v
višini 382,9 milijona EUR za ohranitev
njene finančne stabilnosti (EK, 2. julij 2012).
Na
podlagi pregleda aktive bank in izvedenih obremenitvenih testov s strani Banke
Slovenije Vlada RS ocenjuje da bo potrebno banke dokapitalizirati v znesku do 900 mio evrov (MF, maj 2013).
Obseg
prenesenih slabih terjatev v bankah na Družbo za upravljanje s terjatvami bank
(DUTB) znaša 3,337 milijarde evrov,
po prenosni vrednosti 1,147 milijarde
evrov, kar predstavlja povprečno ceno prenosa 38% (MF, maj 2013).
Pravica
do zdravstvenega varstva je medtem ustavno
zapisana kategorija.
A
ZZZS bo po lastnih besedah že tretje leto
zapored nelikviden – ne bo sposoben poravnavati svojih obveznosti ob
zapadlosti. Znesek zapadlih obveznosti, ki se prenaša v naslednje leto, se iz
leta v leto povečuje – v leto 2012 je bilo prenesenih 41 milijonov evrov, 64
milijonov evrov v leto 2013 in 84 milijonov evrov v leto 2014 (ZZZS, 13. 8. 2013).
Spoštovana
Vlada RS, spoštovane poslanke in poslanci Državnega zbora RS, zato vas
sprašujemo:
Zakaj se z enako
zavzetostjo kot finančni sistem ne (z)more »dokapitalizirati« zdravstvenega
sistema v Sloveniji?
Zakaj se z enako vnemo kot
varovanje zdravja finančnega sistema v Sloveniji ne varuje zdravja prebivalcev
Slovenije?
Zakaj se dopušča, da je
reševanje zdravstvenega sistema postalo plen interesnih lobijev in politične
blokade, kot se je zgodilo prejšnji teden, ko je politična stranka Državljanska
lista zavrnila predlog interventnega zakona za zdravstvo?
V
pričakovanju odgovorov in ukrepanja v korist prebivalk in prebivalcev Slovenije
Mag.
Dušan Semolič
Predsednik
ZSSS
Ni komentarjev:
Objavite komentar