In kaj je realnost ? Kako lepo deluje statistična manipulacija dokazujemo na tem mestu.
Za bolj realen vpogled (ne pozabimo na znižanje davka na
dobiček, ki ima negativen vpliv na proračun 2013 v višini 273 mio EUR / na
dejstvo, da je med 2009 in 2011 število oseb, ki živijo pod pragom tveganja
revščine naraslo za 50.000).
|
Realizacija
proračuna
2011
(1)
|
Rebalans
proračuna
2012
(2)
|
Predlog
proračuna
2013
(3)
|
Predlog
proračuna
2014
(4)
|
Razlika med realizacijo
proračuna 2011 in predlogom 2013
|
Razlika med predlogom 2013
in 2014
|
100701
Denarna nadomestila
brezposelnim
|
331.179.471
|
295.516.491
|
268.842.291
|
242.340.750
|
- 62.337.180
|
- 26.501.541
|
|
Realizacija
proračuna
2011
(1)
|
Rebalans
proračuna
2012
(2)
|
Predlog
proračuna
2013
(3)
|
Predlog
proračuna
2014
(4)
|
Razlika
med realizacijo proračuna 2011 in predlogom 2013
|
Razlika
med predlogom 2013 in 2014
|
2002
Socialne pomoči in nadomestila neposredno upravičencem
|
255.273.615
|
306.185.211
|
273.156.409
|
259.633.507
|
+
17.882.794
|
-13.522.902
|
200201
Denarna socialna pomoč
|
148.479.724
|
208.851.851
|
185.858.987
|
175.783.489
|
+
37.379.263
|
-10.075.498
|
200203
Pravice po vojni zakonodaji
|
78.865.394
|
68.800.000
|
58.748.200
|
55.262.700
|
-20.117.194
|
-3.485.500
|
2003
Socialno varstvene storitve
|
86.943.428
|
88.311.301
|
80.198.633
|
78.597.935
|
-6.744.795
|
-1.600.698
|
200301
Centri za socialno delo
|
42.807.933
|
46.016.459
|
39.737.068
|
39.636.667
|
-3.070.865
|
-100.401
|
200302
Varstveno delovni centri
|
29.440.558
|
28.178.702
|
26.690.226
|
25.690.047
|
-2.750.332
|
-1.000.179
|
2005
Družinski prejemki in starševska nadomestila
|
697.528.820
|
648.154.342
|
607.195.108
|
600.623.120
|
-90.333.712
|
-6.571.988
|
200501
Družinski prejemki in starševska nadomestila
|
697.528.820
|
648.154.342
|
607.195.108
|
600.623.120
|
-90.333.712
|
-6.571.988
|
PRORAČUNSKA SREDSTVA ZA ZAGOTAVLJANJE USTREZNE RAVNI SOCIALNE DRŽAVE ZADNJE DESETLETJE NARAŠČALA
Ena od ključnih prioritet vlade je zagotavljanje ustrezne ravni socialne države, kar izhaja tudi iz predloga proračuna za leto 2013. Za primerjavo so v tabeli zbrani podatki o posameznih postavkah s področja sociale iz leta 2002 ter iz predloga proračuna za leto 2013, ki je trenutno v parlamentarni proceduri. Iz podatkov je razvidno, da se je ob 46 odstotnem povečanju davčnih prihodkov glede na leto 2002 višina socialnih postavk iz proračuna povečala nadproporcionalno. Tako bodo prispevki za brezposelne ob slabi desetini višji brezposelnosti v letu 2013 znašali kar dva in polkrat več oziroma za 143 odstotkov več kot so znašali leta 2002. Sredstva za socialno varnost so se v zadnjem desetletju podvojila in znašajo skoraj 300 mio EUR, za 55 odstotkov pa bodo višja tudi sredstva za izvajanje družinske politike.
Podrobnejši podatki so priloženi v tabeli:
Iz
navedenega izhaja, da Vlada RS s predlaganim proračunom 2013 še naprej posveča
poseben poudarek vprašanju socialne države. Da bi v Sloveniji ta cilj lahko
zasledovali tudi v prihodnje, je treba sprejeti nujne reforme. Reformni paket
poleg pokojninske reforme in reforme trga dela zajema tudi zakon o slovenskem
državnem holdingu, zakon o stabilizaciji bančnega sistema ter posamezne pakete
za spodbujanje ugodnejšega poslovnega okolja z manj administrativnimi bremeni.
Le s pravočasno uveljavitvijo vseh naštetih ukrepov bo mogoče spodbuditi
gospodarski razvoj ter posledično porast zaposlenosti, zaustaviti trend padanja
pokojnin ter mladim omogočiti nova ter varnejša delovna mesta.
Prijazen pozdrav,
_____________________________________
Urad Vlade RS za komuniciranjePrijazen pozdrav,
_____________________________________
Gregorčičeva ul. 25
SI - Ljubljana
T: +386 1 478 26 30
F: +386 1 251 23 12
E: info.ukom@gov.si
Ni komentarjev:
Objavite komentar