četrtek, 27. september 2012
Izjava ZSSS v zvezi z nameravanim dvigom stopnje davka na dodano vrednost za medije
sreda, 26. september 2012
ODPRTO PISMO PREDSEDNIKU VLADE RS JANEZU JANŠI
Ljubljana, 25. september 2012
Gospod Janez JANŠA
Predsednik Vlade Republike Slovenije
Predsedniki sindikalnih central, podpisniki odprtega pisma, na splošno nasprotujemo vsakršnemu odpuščanju delavk in delavcev tako v zasebnem, kot tudi v javnem sektorju. Zato ostro nasprotujemo napovedim Vlade RS o odpuščanju delavk in delavcev v javnem sektorju. Prepričani smo, da odpuščanje ne bo pripomoglo k izhodu iz krize, saj bo še bolj škodilo državnemu proračunu in ga le še bolj obremenilo.
Stroški, ki bodo s tem nastali zaradi izplačevanja odpravnin, nadomestil za brezposelnost ter morda tudi socialnih pomoči, bodo izničili namero vlade, da ustvari prihranke v državnem proračunu. Poleg tega je število zaposlenih v javnem sektorju v naši državi v primerjavi z evropskimi državami, pod povprečjem v deležu vseh zaposlenih. Odpuščanje bo tako zagotovo škodilo tudi kakovosti javnih storitev, ki jih potrebujejo naši državljani.
Morebitno ponovno zniževanje plač zaposlenim v javnem sektorju ter zniževanje števila zaposlenih bo nedvomno vplivalo na kakovost javnih storitev ter še bolj znižalo njihovo kupno moč, kar ne bo prispevalo k oživitvi gospodarske rasti. Vlado opozarjamo, da se bo zaradi tega še bolj ujela v navzdol usmerjeno spiralno past, saj bo zaradi znižanih plač manj prilivov iz dohodnine na prihodkovni strani državnega proračuna in bodo zaradi tega potrebni novi varčevalni ukrepi. Poleg tega bo zaradi znižanih plač manj prilivov v zdravstveno in pokojninsko blagajno, kar bo vplivalo na finančno stanje teh blagajn, posledično pa na kakovost zdravstvenih storitev ter zagotavljanje še večjega deleža sredstev iz proračuna za pokojnine. Da je ta pot napačna, dokazuje tudi to, da se kljub napovedim vlade, da se bo s sprejetjem Zakona o uravnoteženju javnih financ privarčevalo med 700 in 800 milijoni evrov v državnem proračunu, bonitetne hiše niso pozitivno odzvale na to napoved. Zato vlado ponovno pozivamo, naj za zmanjševanje proračunskega primanjkljaja okrepi prihodkovno stran proračuna, ter z boljšim izkoriščanjem evropskih sredstev ter javnimi naložbami spodbudi zaposlovanje in gospodarsko rast.
Napovedano odpuščanje zaposlenih v javnem sektorju bo ne samo še povečalo število brezposelnih v naši državi ter obremenilo sredstva za izplačevanje nadomestil za čas brezposelnosti, ampak pomenilo tudi poslabšanje ekonomskega in socialnega položaja zaposlenih v javnem sektorju in njihovih družin ter dodano obremenilo odhodkovno stran državnega proračuna. Politika odpuščanja kot element protikriznih ukrepov je po našem mnenju zelo sporna tudi v podjetjih, ki so v delni ali pretežni lasti države.
Sindikati, podpisniki odprtega pisma, opozarjamo vlado, da bo odpuščanje zaposlenih ter zniževanje pravic zaposlenim v javnem sektorju močno ogrozilo socialni dialog, ki trenutno poteka o pomembnih strukturnih reformah, zato pozivamo vlado, da odstopi od takšnih namer!
Dušan SEMOLIČ, Predsednik ZSSS
Branimir ŠTRUKELJ, Predsednik KSJS
Drago LOMBAR, Predsednik KNSS Neodvisnost
Janez POSEDI, Predsednik KSS Pergam
Peter MAJCEN, Predsednik KS 90 Slovenije
Drago ŠČERNJAVIČ, Vodja pogajalske skupine reprezentativnih sindikatov javnega sektorja
torek, 25. september 2012
Informacija za člane ZSSS št. 1 o pogajanjih o letošnjem vladnem predlogu pokojninske reforme (ZPIZ-2)
sreda, 19. september 2012
OB ROB POSKUSU UVEDBE ENOTNE POGODBE ZA NEDOLOČEN ČAS - V PERSPEKTIVI MLADIH
Zadnje čase se v kontekstu predloga sprememb delovne zakonodaje ogromno govori in piše o tako imenovani enotni pogodbi za nedoločen čas. Evropski komisar za zaposlovanje in socialne zadeve Laszlo Andor je tako na ponedeljkovi mednarodni konferenci z naslovom Reforma trga dela: nove priložnosti za boljši jutri »posebej izpostavil naklonjenost ideji enotne pogodbe o zaposlitvi«. Minister za delo, družino in socialne zadeve Andrej Vizjak pa je v včerajšnjem pogovoru s predstavniki Študentske organizacije Slovenije in Mladinskega sveta Slovenije celo izjavil, da je uvedba koncepta enotne pogodbe o zaposlitvi za nedoločen čas »v interesu mladih in sindikatov«.
Seveda se moramo vprašati – kaj je ta čarobna palica, ki bo mlade odrešila vezanosti na atipične oblike dela (po podatkih ZRSZ so delodajalci od januarja do konca avgusta letos prijavili 117.797 prostih delovnih mest, od tega 83,4 % za zaposlitve za določen čas)? Če pogledamo predlog sprememb delovno pravne zakonodaje vidimo, da je to tridelna pogodba, v kateri se v prvih petih mesecih zaposlitve, ki je namenjeno obdobju poskusnega dela predlaga možnost redne odpovedi pogodbe o zaposlitvi s strani delavca ali delodajalca (brez razloga),ter odpovedni rok 14 dni, ki se lahko nadomesti sporazumno s pravico do ustreznega denarnega povračila namesto odpovednega roka. Nato sledi nadaljnje obdobje zaposlitve do 24 mesecev in nato obdobje po 24 mesecih.
Če torej še enkrat natančno preberemo predlog uvedbe enotne pogodbe za nedoločen čas, vidimo, da lahko delodajalec v prvih petih mesecih brez razloga odpove pogodbo o zaposlitvi delavcu. Tako je - brez razloga.
Pa si na začetku poglejmo kaj si o konceptu enotne pogodbe za nedoločen čas misli stroka.
Dr. Barbara Kresal je v članku »Primerljivost delovnopravnega varstva v različnih oblikah zaposlitve« (2012) zapisala, da naj bi bilo izhodišče tej ideji poročilo dveh francoskih ekonomistov Sarkozyju leta 2004 (Cahuc, P./Kramarz , F. (2004): De la précarité à la mobilité: vers une Sécurité sociale professionnelle, La documentatoin française, Paris; dostopno na http://www.ladocumentatinfrancaise.fr/var/storage/rapports-public//054000092/0000.pdf ), a predlog je bil ostro zavrnjen s strani mnogih socialnih partnerjev in deležen tudi kritik delovnopravne stroke.
Na Hrvaškem so se ob informaciji medijev, da se tudi tam razmišlja o uvedbi enotne pogodbe za nedoločen čas takoj oglasili različni pravni strokovnjaki. Tako so dekan Pravne fakultete v Splitu, profesor katedre za delovno pravo Boris Buklijaš, Viktor Gotovac iz Zagrebške pravne fakultete ter Dragan Bagić iz Filozofske fakultete v nedavnem pogovoru s hrvaško sindikalno centralo SSSH izpostavili, da gre za novost v delovnem pravu, ki odpira niz vprašanj in dilem, pa tudi stroškov, in ki ima nepredvidljive učinke na trgu dela. Našteti strokovnjaki ne verjamejo, da je do te ideje prišel strokovnjak za delovno pravo, temveč jo pripisujejo ekonomskim zagovornikom fleksibilizacije za vsako ceno. Dr. Bagić izpostavlja, da se mora regulacija dela za določen čas rešiti tako, da se poboljša položaj delavcev s pogodbami za določen čas, ne da bi se poslabšal položaj zaposlenih za nedoločen čas. Dr. Buklijaš pa opozarja, da »po sedanjem sistemu delavci dobijo (morebitno) odpoved po preteku dela za določen čas ali poskusnega dela, po sedanjem predlogu pa bo delavec lahko dobil odpoved že prvi, peti ali 25. dan. Delodajalci bodo lahko takšno pogodbo odpovedali kadarkoli«.
Če sedaj vseeno pogledamo zaposlitvene učinke uvedbe enotne pogodbe za nedoločen čas.
Vzemimo za primer Španijo, ki je v okviru reform trga dela v začetku tega leta, natančneje 13. februarja 2012 med drugim uvedla tudi nov tip pogodbe o zaposlitvi – tako imenovano pogodbo za podporo podjetnikom (employment contracts in support of entrepreneurs’). Pogodba je za nedoločen čas, in ima enoletno poskusno obdobje – v katerem lahko delodajalec iz kakršnega koli razloga odpusti delavca. In kakšne so trenutne številke iz Španije glede brezposelnosti? Po najnovejših podatkih (EUROSTAT, 31.8. 2012 ) je bilo marca 2012 v Španiji 24,1 odstotna stopnja brezposelnosti (51,2 odsotna za mlade v starosti do 25 let). Julija 2012 pa je bila ta stopnja 25,1 oziroma 52,9 odstotna. Z drugimi besedami: stopnje brezposelnosti v Španiji so še vedno rekordno visoke. Ali če pobrskamo po številkah iz zadnje številke četrtletnega poročila Evropske zaposlitvene opazovalnice (EEO Q2): posebna pogodba za podporo podjetnikom je v skupnem številu registriranih pogodb o zaposlitvah v Španiji do junija 2012 predstavljala 0,9 odstotni delež.
In takšne vrste pogodba naj bi bila v interesu mladih in sindikatov? Pogodba, ki mladim na začetku poklicne poti odreka kakršno koli varstvo delovnega mesta? Za vsak primer: to sta retorični vprašanji.
Zagotovo pa nekaj zelo bode v oči– (ne samo) oblasti v Sloveniji so očitno prepričane, da se zaposlitvene možnosti mladih večajo sorazmerno z intenzivnostjo brisanja kakršnih koli delavskih pravic okoli njih. Danes imamo enotno pogodbo o zaposlitvi za nedoločen čas, ki jim odreka varstvo zaposlitve ter predlog začasnih in občasnih zaposlitev, ki jim odreka kakršno koli socialno varstvo. Včeraj se je pričela epidemija volonterskega pripravništva, ki si je našla mesto tudi /celo na.
ministrstvu za pravosodje in javno upravo. Kaj bo jutri? Ali bomo poslušali zahteve, da naj se za mlade ukine minimalna plača, kot to kričijo delodajalci v Združenem Kraljestvu?
Mladi pa medtem vsak dan bolj izgubljajo stik z delavskimi pravicami.
Ali si želimo takšne prihodnosti, kjer bodo mladi novi zaposleni revni in kjer bodo zaposleni revni nova normalnost?
Goran Lukič
ZSSS
četrtek, 13. september 2012
Novi predlog pokojninskega zakona in ženske- kaj menite o izenačitvi upokojitvenih pogojev žensk in moških?
Institut
|
NA
REFERENDUMU ZAVRNJEN ZPIZ-2
|
NOVI
PREDLOG ZPIZ-2
|
Starostna
pokojnina
|
-
65 let starosti in 15 let zavarovalne dobe
-
58 let in 41 let pokojninske dobe brez dokupa (ženske) oziroma 60 let in 43
let pokojninske dobe brez dokupa (moški).
|
-
65 let starosti in 15 let zavarovalne dobe
-
60 let in 40 let pokojninske dobe brez dokupa (izrecno določeno, katera
obdobja se vštevajo v pokojninsko dobo brez dokupa)
- prehodno obdobje
|
Predčasna
pokojnina
|
-
60 let starosti in 38 let (ženske) oziroma 40 let pokojninske dobe (moški).
|
-
60 let starosti in 40 let pokojninske dobe.
|
Znižanje starosti na račun otrok
|
znižanje
od 65. leta starosti do največ 58 let (ženske) in 60 (moški);
|
znižanje
pogoja starosti (8 mesecev za vsakega otroka) od 60. leta starosti največ do
58 leta;
|
Obvezno
služenje vojaškega roka
|
Znižanje
starostne meje od 65. leta starosti.
|
znižanje
pogoja starosti za obdobje 2/3 obveznega služenja vojaškega roka od 60. leta
starosti največ do 58. leta;
|
Pokojninska
osnova
|
30
let in 3 leta izvzem.
|
28
let in 3 leta izvzem.
|
Odmerni
odstotek
|
80%
|
Za
40 let (moški) oziroma 38 let (ženske) 78%, za 40 let ženske 82%.
|
Valorizacijski
količnik
|
0,75513
|
0,732
|
Usklajevanje
pokojnin
|
70%
rast povprečne plače v RS, 30% inflacija.
|
60%
rast povprečne plače v RS, 40% inflacija.
|
Vštevnost
nadomestil v pokojninsko osnovo.
|
V
višini plače.
|
V
dejanski višini nadomestila.
|
Informativni
osebni račun
|
Ne
obstaja.
|
Zavod vzpostavi do
leta 2014.
|
Varstvo
pričakovanih pravic
|
Za
brezposelne 3 leta za delovne invalide 5 let.
|
Za delovne invalide 3
leta.
|
ponedeljek, 10. september 2012
Plačan odmor za malico in minulo delo ostajata
petek, 7. september 2012
Totalni napad na ljudi
Ljubljana, 6.9.2012
UČINEK JAVNE OBJAVE DAVČNIH NEPLAČNIKOV NA HRVAŠKEM, 31. 8. 2012: 54,82 MIO EUR (7,47 MIO EUR) VPLAČANEGA DAVČNEGA DOLGA V ENEM MESECU OD JAVNE OBJAVE DAVČNIH DOLŽNIKOV
Malo delo ubija pogodbe o zaposlitvi
Ljubljana, 4.9.2012