nedelja, 20. september 2009

DAVČNA UPRAVA RS - SAJ NI RES PA JE

Zgodba skrbne mame in njenega sina, starega 9 let, ter odnos Davčne Uprave RS...

Kaj se lahko devetletni otrok in vsak drug vzoren državljan nauči iz te resnične zgodbice?

Bolj ko boš priden, se ravnal po pisanih in nepisanih pravilih, želel pomagati sebi in okolju, slabše jo boš odnesel. Raje naj te ne skrbi za nič več kot to, da čim več nagrabiš, nato utajiš in lepo boš živel do konca dni.

In potem se naši politiki sprašujejo, zakaj pride do tajkunov? Saj vendar oni pišejo tako zakonodajo, ki to vzpodbuja!



"Torej, moj sin je star 9 let in hodi v četrti razred. Lani je bil torej osemletnik, katerega vzgajam v ekološkem duhu. Zato ga tudi učim ločevanja odpadkov. Ker nimam veliko finančnih sredstev, sva se skupaj odločila, da bova zbirala papir, ko pa se ga bo dovolj nabralo, ga bova peljala v Surovino prodat in si bo iz tega lahko kupil kakšno igračo ali čokolado.Vsem bližjim sva povedala, da sin zbira papir, dvoji sosedje, moja
sestra, prijateljica in mi doma. Vsi smo zvezovali in shranjevali ta papir zanj, ko pa se je nabralo za poln avto sva ga skupaj odpeljala. Kako je bil ponosen, da je dal svoje osebne podatke in svojo davčno številko.

Dobil je 20 evrov, odbili so le normirane stroške in akontacijo dohodnine.

Letos januarja sem dobila še izpis za napoved dohodnine, seveda sem v napoved tudi vpisala njegov znesek. Zdaj, pri izračunu pa sem ugotovila, da so mi hčerko upoštevali za vzdrževanega člana, njega pa ne. Seveda sem poklicala. In katastrofa. Ker je v lanskem letu dobil 20 evrov za papir, ga ne smatrajo kot vzdrževanega člana, imel je pač svoj dohodek. Tako mi je na davčnem uradu razložila ena od zaposlenih. Taki so zakoni. Ja, lahko dam ugovor na izračun, ampak če bodo njega tudi upoštevali kot vzdrževanega člana, bo to samo za 11 mesecev. Tisti mesec, ko sva prodala papir ima svoj dohodek in ne sodi v mojo oskrbo, ampak se je pač preživljal sam. Ne vem, ali bi človek jokal, ali bi s sredincem kazal ..."

Ker se mi je zdela stvar zelo nenavadna, sem preverila na DURS-u in dobila tole pojasnilo:

Navedeni dohodek je "dohodek iz drugega pogodbenega razmerja", ki se po zakonu šteje v isto skupino kot dohodek iz zaposlitve (to določa 38. čl. ZDoh-2 in ni stvar tolmačenja posamezne davčne izpostave niti DURS-a kot celote). Kakor hitro dobi DURS obvestilo od izplačevalca, da ima nekdo take ohodke, črtajo to osebo iz seznama vzdrževanih družinskih članov. To pa JE samovoljna razlaga DURS-a, spet pa ne posamezne izpostave, saj tako naredijo vse izpostave.

Čas vzdrževanja družinskih članov lahko določiš samo na mesec (časvzdrževanja od 1 do 12 - mišljeno mesecev). Torej v zgornjem primeru mora mama nujno napisati pritožbo (jaz bi dodala še obrazložitev), da ji bodo priznali olajšavo vsaj 11 mesecev. Nič več ne vpisujemo zneska lastnih sredstev vzdrževanih članov, kot je bilo po Zakonu o dohodnini ZDoh-1, pa še tam smo vpisovali samo obdavčljive dohodke. Meni se je to zdelo bolj pravično kot sedanji sistem. Ker je vsak zakon (tudi Zdoh-2) malo nejasen, potem birokrati določijo neka pravila, ki niso nujno dobra.
Zato predlagam, da če vaš otrok zasluži kaj s starim papirjem, železom ali s kako nagradno igro, dajte raje svojo davčno številko, ne otrokovo.So pa navedeni prihodki oproščeni dohodnine, kadar jih organizira šola

(zbiranje starega papirja n.pr.).

Ni komentarjev:

Objavite komentar