petek, 4. september 2009

PREDLOGI ZSSS ZA SPREMEMBE ZAKONA O POSLANCIH

Ljubljana, 1. 9. 2009



VLADA REPUBLIKE SLOVENIJE g. Borut Pahor, predsednik Gregorčičeva 20

1000 LJUBLJANA


Spoštovani,

Ob zadnjih podatkih o višini nadomestila plače za nekdanje poslance in ministre, ki ga ti prejemajo na podlagi določb Zakona o poslancih ter ob njihovi primerjavi z višino denarnih nadomestil za čas brezposelnosti po določbah Zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti (v nadaljevanju: ZZZPB) je moč ugotoviti, da imamo v Sloveniji dve kategoriji brezposelnih oseb. Nekdanje poslance in ministre na eni strani, na drugi strani pa državljanke in državljane Republike Slovenije, ki so brez svoje krivde ostali brez zaposlitve in s strani Zavoda RS za zaposlovanje prejemajo denarno nadomestilo za čas brezposelnosti.



Status prvih (nekdanjih poslancev in ministrov) ureja Zakon o poslancih, status drugih pa ZZZPB. V Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije opozarjamo na nedopustno neenako obravnavanje teh dveh kategorij brezposelnih oseb, in to kljub popolnoma enakem dejanskem stanju, t. j. vsi so brez zaposlitve in imajo status brezposelne osebe. Seveda je razlikovanje v korist posameznikov, ki sestavljajo zakonodajno telo.



Med tem ko ima po določbi 38. čl. Zakona o poslancih poslanec, ki mu je prenehal mandat in iz objektivnih razlogov ne more nadaljevati prejšnjega dela ali dobiti druge ustrezne zaposlitve, niti ne izpolni pogojev za upokojitev po splošnih predpisih, pravico do nadomestila plače v višini plače, ki bi

jo prejemal, če bi opravljal funkcijo in to vse dokler se ne zaposli oziroma dokler ne izpolni pogojev za upokojitev po splošnih predpisih, ima brezposelna oseba po določbi 21. čl. ZZZPB pravico do

denarnega nadomestila za čas brezposelnosti v višini 70 oz. 60 % osnove za izračun nadomestila, pri čemer pa denarno nadomestilo ne sme biti višje od trikratnega zneska najnižje odmerjenega denarnega nadomestila. Zakonodajalec je tako pri odmeri višine denarnega nadomestila za čas brezposelnosti ustvaril precejšnjo razliko med »brezposelnimi« poslanci in brezposelnimi prejemniki denarnega nadomestila. Popolnoma nesprejemljivo namreč je, da zgornja omejitev višine denarnega nadomestila ne velja za nekdanje poslance in da le-ta lahko presega maksimalno določeno višino denarnega nadomestila po določbi 3. odst. 21. čl. ZZZPB, kakor tudi, da poslancem pripada denarno nadomestilo v višini plače, ki bi jo prejemal, če bi opravljal funkcijo, torej v višini 100 % plače, medtem ko ostalim prejemnikom denarnega nadomestila za čas brezposelnosti samo v višini 70 oz. 60 % osnove za izračun nadomestila (t. j. povprečja zadnjih 12 plač).



Naslednje razlikovanje je razvidno iz določbe 25. čl ZZZPB, ki določa čas trajanja prejemanja denarnega nadomestila za čas brezposelnosti. Med tem ko določba 38. čl. Zakona o poslancih ne določa vzroka prenehanja mandata niti ne opredeljuje časa trajanja opravljanja poslanske funkcije kot pogoja za pridobitev denarnega nadomestila in to v trajanju največ enega leta, je potrebno opozoriti, da po določbah ZZZPB morajo biti izpolnjeni določeni pogoji za pridobitev denarnega nadomestila za čas brezposelnosti. Ti pogoji se nanašajo tako na čas zaposlitve (zavarovalna doba) kakor tudi na način prenehanja delovnega razmerja.

Zakonodajalec je tako nekdanjim poslancem dodelil nadomestilo plač brez strogih pogojev, ki veljajo za vse ostale brezposelne osebe. Tako nekdanjim poslancem ni potrebno dokazovati, da si iščejo zaposlitev, ni jim potrebno sprejeti primernega dela, ne rabijo biti zavodu za zaposlovanje na razpolago tri ure dnevno, ni se jim potrebno odzivati pozivu zavoda za zaposlovanje, s katerim jih le- ta napotuje na razgovor k delodajalcu za sprejem v delovno razmerje, itd. Skratka, določbe ZZZPB za njih ne veljajo.


Tovrstno razlikovanje, postavljanje dvojnih meril in kriterijev za pridobitev denarnega nadomestila in višina nadomestila, je za ZSSS popolnoma nesprejemljivo. Zlasti ker zaposleni delavci po več mesecev ne prejmejo zaslužene plače za opravljeno delo, brezposelni poslanec pa, ob odsotnosti vseh obveznosti, prejema še nadomestilo plače v višini plače, ki bi jo prejel, če bi opravljal svojo funkcijo.

Torej v 100 % višini.


Zato v Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije predlagamo Vladi RS, da pripravi in predlaga Državnemu zboru RS v sprejem spremembe Zakona o poslancih (zlasti spremembe določbe 38. člena), ki naj gredo v smeri, da se sistem, določen z določbami ZZZPB, nanaša tudi na poslance, ki jim je prenehal mandat in iz objektivnih razlogov ne morejo nadaljevati prejšnjega dela ali dobiti druge ustrezne zaposlitve, niti ne izpolnjujejo pogojev za upokojitev po splošnih predpisih.




mag. Dušan Semolič, predsednik ZSSS

Ni komentarjev:

Objavite komentar